També ha estudiat filologia catalana

Ares Llop Naya

Professora de llengua i cultura catalanes a Cardiff University i investigadora especialitzada en la sintaxi dialectal del català i en l’ensenyament de català com a llengua estrangera.

Any d’acabament dels estudis: 2012

Mar Mir

Professora de Llengua i Literatura Catalanes a ESO i Batxillerat.

Any d’acabament dels estudis: 2016

Gemma Ferrer

Treballa com a assessora lingüística al Servei Lingüístic de la UOC.

Any d’acabament dels estudis: 2019

Max Pàrraga Díaz

Professor de Llengua i Literatura Catalanes a ESO i Batxillerat.

Any d’acabament dels estudis: 2018

Marina Miralles

És assessora lingüística, treballa a l’FPCEE-Blanquerna i ofereix serveis lingüístics i editorials a particulars, empreses i editorials.

Any d’acabament dels estudis: 2014

Júlia Català

Treballa a la Institució de les Lletres Catalanes i prepara una tesi doctoral.

Any d’acabament dels estudis: 2013

Marta Subirana Parcerisa
Anys d’estudi de filologia catalana a la UB: 2001-2005

Trajectòria personal i professional.

Després de llicenciar-me en Filologia Catalana vaig fer algunes feines de correctora a diferents mitjans de comunicació, però al cap de poc temps em vaig veure implicada en la docència i el foment del català com a L2 a població nouvinguda. En aquest sentit, l’Ajuntament de Berga em va contractar com a responsable del servei de llengua municipal. Durant aquests anys em vaig formar amb metodologies d’aprenentatge de segones llengües i vaig cursar el postgrau “Educació Plurilingüe”. Van ser uns anys intensos! Arran d’aquesta feina se’m va despertar l’interès per altres cultures i, consolidat el projecte, el mateix ajuntament em va encarregar el lideratge de l’àrea d’immigració, tasca per la qual em vaig haver de formar de nou amb un altre postgrau, “”Expert en immigració i interculturalitat” i altres cursos específics de gestió de projectes. Actualment continuo treballant com a tècnica municipal.

Ernest Rusinés Gramunt.
1992-1996

Trajectòria personal i professional.

La veritat és que vaig estudiar Filologia Catalana una mica per casualitat: em podria haver matriculat perfectament en alguna altra carrera, tot i que sempre m’havien agradat molt les lletres –especialment la literatura–. Aquesta casualitat va ser una gran sort: és veritat que ni totes les assignatures ni tots els professors em van agradar de la mateixa manera –normal–, però van ser uns anys decisius. De fet, per mi, fins ara, l’etapa més important: la universitat t’eixampla el món, t’hi situa. Durant la carrera vaig poder fer pràctiques d’assessorament lingüístic a TV3: hi vaig aprendre un vessant pràctic que aleshores no estava present a la llicenciatura. He sigut professor associat del Departament de Filologia Catalana de la UB, més endavant vaig ser becari en el programa “Gramàtica catalana” de l’IEC i assessor lingüístic de les emissores de ràdio del Grup Flaix; ara sóc cap del Departament d’Assessorament Lingüístic de TV3.

Aina Huguet i Estrada
2001-2002, 2006-2010

Trajectòria personal i professional.

Després de llicenciar-me en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre, vaig decidir continuar els estudis de Filologia Catalana que havia iniciat cinc anys enrere. Els havia començat per pur plaer, i així mateix els vaig reprendre. Com que compaginava feina i estudis, em vaig matricular a poques assignatures: volia poder fer-les a fons i gaudir-ne. I va ser així, fins al final de la carrera. Actualment compagino la feina d’actriu amb la de professora de català al Consorci per a la Normalització Lingüística.

Jordi Lon i Quintana
1995-2000

Trajectòria personal i professional.

Després de llicenciar-me en filologia catalana vaig fer algunes feines relacionades amb la carrera (assessorament lingüístic, formació d’adults) i altres que no hi tenien res a veure. Més tard, em vaig llicenciar en periodisme i vaig treballar en aquest camp, com a cap de redacció de dues revistes i com a redactor freelance per a diverses publicacions. Finalment em vaig encaminar cap a la gestió cultural i vaig aprofundir-hi fent un postgrau en direcció d’empreses i entitats culturals. Actualment sóc cap de projectes d’Òmnium Cultural i faig algunes col•laboracions puntuals amb mitjans escrits, alhora exploro les possibilitats de les xarxes socials.