Notícies

Els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona convoquen el 8è premi FilCat.UB (2023) amb l'objectiu de promoure els treballs de recerca de batxillerat sobre qualsevol aspecte de la llengua i la literatura catalanes, despertar vocacions per a l'estudi de la Filologia Catalana i incentivar la tasca educativa dels centres de batxillerat.

S'ha obert el termini per sol·licitar les beques de col·laboració en departaments per al curs 2022-2023. Es tracta d’un ajut destinat a facilitar als estudiants de l’últim curs de Grau d’ensenyaments oficials i als estudiants de primer any de màster oficial l’inici de les tasques d’investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

La beca la demana l'estudiant sobre la base d'un projecte de col·laboració amb el Departament. Convé, per tant, que els candidats es posin en contacte amb algun professor que els pugui fer de tutor.

Àlex Castro Pizarro, estudiant del grau de Filologia Catalana de la UB, s'ha endut el primer premi de l'edició d'enguany del Premi Carme Serrallonga a la qualitat comunicativa (2022) pel treball «El Festival Simbiòtic, teatre a l'abast de tothom».

Presentem la campanya #Catalaik, de la Xarxa Vives d'Universitats.

Fes “match” amb el teu futur, estudia Filologia Catalana. L'inici d'una gran història!

• Et formaràs en un grau amb futur
  • Atendràs una demanda social creixent
  • Coneixeràs una cultura única
  • Podràs especialitzar-te en alguna branca científica

La Filologia Catalana és una de les carreres universitàries amb més sortida al món laboral.

S'ha obert la preinscripció a la quarta edició del curs d'extensió universitària "Els discursos sobre la promoció del català: perspectives i argumentaris" (curs 2022-2023).

Aquesta setmana, en el marc del Pla d'Acció Tutorial del Grau de Filologia Catalana, hem fet una sessió informativa sobre beques i estudis de postgrau amb alumnes de 3r i 4t.

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona i el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb la col·laboració de l'Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i l'Institut del Teatre, convoquen el I Congrés Internacional Literatura Catalana de la Postmodernitat (1968-2023), que se celebrarà a Barcelona del 28 de novembre a l'1 de desembre del 2023.

Els professors dels Estudis de Filologia Catalana Emili Boix-Fuster i Maria-Pilar Perea han estat guardonats amb el Premi Modest Reixach de la Societat Catalana de Sociolingüística de l'IEC, per l'obra Llengua i dialectes: esperances per al català, el gallec i el basc (Edicions UB, 2020).

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB manifesta el dolor per la pèrdua de qui, a més d'alumne, en va ser professor de 1970 a 1973, Josep Massot i Muntaner, monjo de Montserrat.

S'ha obert el període de preinscripció al Màster oficial interuniversitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona. L'objectiu del màster és proporcionar una formació específica i avançada en llengua i literatura catalanes, tant pel que fa als aspectes teòrics com pel que fa als aspectes més aplicats. Els estudis estan organitzats en dues especialitats: lingüística catalana i literatura catalana.