Noticies

Arriba la tercera edició de Let's C(h)AT!, un projecte de tàndems lingüístics entre alumnes dels estudis de català de la University of Oxford i de la University of Cambridge i alumnes dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona.

Durant el mes de novembre es podrà visitar l'exposició bibliogràfica @MOLAS+ al CRAI Biblioteca de Lletres de la Universitat de Barcelona. L'exposició, comissariada per Josep Maria Domingo Clua (Universitat de Barcelona) i Jordi Cerdà Subirachs (Universitat Autònoma de Barcelona), amb la col·laboració de la Biblioteca Víctor Balaguer i el CRAI Biblioteca de Lletres, és complement a la jornada Entendre, explicar, fer.

La segona edició del Premi a la Qualitat Lingüística en la difusió dels Treballs de grau de la Facultat de Filologia i Comunicació, convocats per la Comissió de Dinamització Lingüística i Cultural de la Facultat, ha tingut com a guanyadores Roser Obradors Serra i Alba Clopés Clopés, estudiants del Grau de Filologia Catalana. Més informació.

El Rector de la Universitat de Barcelona, a proposta del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, ha convocat un nou premi de vídeos adreçat al públic general i als estudiants dels graus i màsters de Lingüística i de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona: Premis 15 segons. Vídeos promocionals per a la visualització i foment dels graus i màster de Filologia Catalana i de Lingüística de la UB. L'objectiu del concurs és promoure la vocació per a l'estudi de la filologia catalana i la la lingüística vinculada als graus i màster de Filologia Catalana i Lingüística de la Universitat de Barcelona.

Us animem a participar-hi!

Cada curs es publica una selecció de Treballs Finals de Grau de Filologia Catalana al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona. Els treballs publicats al Dipòsit Digital es poden consultar a la pàgina Treballs Finals de Grau (TFG) - Filologia Catalana, on es poden llistar per data de publicació, autor, títol o matèries.

Tots els treballs publicats al Dipòsit Digital són d'accés obert. Per citar-los, s'ha d'utilitzar l'enllaç handle que hi ha a la fitxa de cada treball.

S'ha fet públic el programa del primer quadrimestre del curs 2022-2023 del Seminari de Literatura i Cultura de l'Edat Mitjana i l'Edat Moderna (SLIMM) del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB.

Les quatre sessions d'aquest primer quadrimestre seran els dies 25 d'octubre, 15 de novembre, 13 de desembre del 2022 i 17 de gener del 2023, a les 18:30 h, i en format virtual. S'hi podrà accedir sempre des del mateix enllaç: https://ub-edu.zoom.us/j/95358286512?pwd=RG9sT0t4RmJrVXRtSlFpTE5FSmx3dz09.

El proper divendres 30 de setembre se celebrarà la primera sessió del curs 2022-2023 del Seminari de sociolingüística i política lingüística, organitzat pel CUSC-UB amb la col·laboració de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. El seminari, amb el títol «Una mirada a la llengua des d’una perspectiva economètrica», serà a càrrec d’Antonio Di Paolo, professor del Departament d’Econometria, Estadística i Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona.

Un any més, la Facultat de Filologia i Comunicació organitza l’acte acadèmic de graduació dels alumnes que han conclòs els estudis de grau durant el curs 2021-22.

Aquesta celebració és el reconeixement als alumnes graduats que, durant tot l’ensenyament, han mostrat esforç, constància i tenacitat. Consisteix en una cerimònia presidida pel degà i el padrí o padrina de la promoció, en què també intervé un alumne representant dels estudiants graduats. Seguidament es fa el lliurament d’un títol simbòlic com a mostra de culminació d’aquesta etapa.

Als Estudis de Filologia Catalana de la UB coordinem les activitats d'avaluació continuada de totes les assignatures de segon i tercer curs de grau. En el següent enllaç trobareu els calendaris d'avaluació del primer quadrimestre per assignatures i per mesos.

Els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona convoquen el 8è premi FilCat.UB (2023) amb l'objectiu de promoure els treballs de recerca de batxillerat sobre qualsevol aspecte de la llengua i la literatura catalanes, despertar vocacions per a l'estudi de la Filologia Catalana i incentivar la tasca educativa dels centres de batxillerat.