També ha estudiat filologia catalana...

Marta Subirana Parcerisa
Anys d’estudi de filologia catalana a la UB: 2001-2005

Trajectòria personal i professional.

Després de llicenciar-me en Filologia Catalana vaig fer algunes feines de correctora a diferents mitjans de comunicació, però al cap de poc temps em vaig veure implicada en la docència i el foment del català com a L2 a població nouvinguda. En aquest sentit, l’Ajuntament de Berga em va contractar com a responsable del servei de llengua municipal. Durant aquests anys em vaig formar amb metodologies d’aprenentatge de segones llengües i vaig cursar el postgrau “Educació Plurilingüe”. Van ser uns anys intensos! Arran d’aquesta feina se’m va despertar l’interès per altres cultures i, consolidat el projecte, el mateix ajuntament em va encarregar el lideratge de l’àrea d’immigració, tasca per la qual em vaig haver de formar de nou amb un altre postgrau, “”Expert en immigració i interculturalitat” i altres cursos específics de gestió de projectes. Actualment continuo treballant com a tècnica municipal.

Destacaria de la formació rebuda en els estudis de filologia catalana.

Vaig trobar professors excepcionals que em van fer gaudir al màxim de les assignatures.

El més útil dels estudis de filologia catalana.

Les assignatures del 2n cicle, sens dubte!

En els estudis de filologia catalana s’hi troba a faltar.

He trobat a faltar la connexió entre el món acadèmic i el món laboral. Tot i que vaig fer de becària a Catalunya Ràdio i això em va donar l’oportunitat de treballar-hi durant un mesos, des del meu punt de vista falten assignatures enfocades als possibles llocs de treball.

Complementar i actualitzar els estudis de filologia catalana.

He viscut molt intensament el boom migratori a Catalunya i m’he hagut de formar per estar a l’alçada de les exigències del meu context professional. En aquest sentit, he cursat diferents postgraus en temes d’immigració i, especialment, llengua i immigració.

Percepció dels estudis de filologia catalana amb el temps.

Els estudis que vaig fer no són, com jo em pensava, una garantia per accedir al món professional especialitzat, sinó que són la base per accedir a altres sectors.

Un consell per als actuals estudiants de filologia catalana.

Em resulta complicat…els diria que gaudeixin al màxim de l’experiència universitària i, al mateix temps, que no perdin de vista el món laboral i el context social.