Noves perspectives en lingüística catalana. Passat, present i futur

Coberta del llibre Noves perspectives en lingüística catalana
Autor
Lluís Payrató, Emili Boix-Fuster, Maria-Pilar Perea i Clàudia Pons-Moll (editors)
Any
Pàgines
Col·lecció
Lingüística Catalana, 23
Edicions de la Universitat de Barcelona
978-84-1050-000-6

Aquest volum recull les aportacions fetes al trentè Col·loqui Lingüístic de la Universitat de Barcelona. Encapçalat amb un text de presentació de Teresa Cabré Castellví, i amb una cloenda de F. Xavier Vila, el llibre passa revista al que s’ha fet en els últims trenta anys en lingüística catalana, al que s’hi està fent actualment i a les perspectives de futur que es presenten en aquest àmbit. Les contribucions que l'integren s’agrupen en quatre grans àrees temàtiques: (a) la història de la llengua i la dialectologia, amb els capítols d’Antoni Ferrando Francés, Àngels Massip-Bonet, Ramón de Andrés Díaz i Maria-Pilar Perea; (b) la gramàtica i la pragmàtica, amb aportacions de Gemma Rigau, Jordi Fortuny, Konstanze Jungbluth i Lluís Payrató; (c) la fonologia, la morfologia i la mètrica, amb els textos d’Antonio Fàbregas, Jesús Jiménez, Maria-Rosa Lloret i Maria del Mar Vanrell, i, finalment, (d) la sociolingüística, amb les contribucions d’Isidor Marí, Emili Boix-Fuster, Natxo Sorolla i Montserrat Sendra i Rovira.

Fitxa editorial