La paraula que ens construeix: literatura i col·lapse

06 abril 2021, 02:00
09 abril 2021, 02:00

El Miracle (Riner - El Solsonès)

Arriba la V edició del curs "La paraula que ens construeix", una nova proposta de pràctiques de lectura i d'escriptura meditatives que ofereixen els Estudis de Filologia Catalana de la UB. En aquesta ocasió, sobre el tema "Literatura i col·lapse: de la fragilitat a la transformació". Com en les anteriors edicions, el curs tindrà lloc en forma presencial al Santuari del Miracle, on s'ofereixen uns dies de convivència, literatura i reflexió en un entorn natural de gran interès i complint totes les mesures sanitàries que marca la normativa universitària.

La literatura ha expressat sovint l'experiència del col·lapse, de la por, del daltabaix, del carreró sense sortida. També la literatura ha servit com a expressió de la paradoxa, de la cura, de la renovació, de l'esperança. Ens movem entre una i altra experiència; la literatura hi posa paraules i sentit. Hi ha un temps per a cada cosa. En aquest curs, proposem un programa de lectures, exercicis d'escriptura i pràctiques de meditació en què complementem la interpretació dels textos literaris amb una mirada que parteix de les bases psicològiques i pràctiques de les tradicions de la meditació.

Preu: entre 75 i 150 euros (depenent de les possibilitats de cadascú), que inclouen el curs i la pensió completa.

Places limitades. Curs adreçat a estudiants de grau de filologia, amb preferència per als estudiants de filologia catalana.

Direcció: Alba Romanyà, Albert Soler i Arnau VivesPrograma de la trobada. Inscripcions (data límit 28 de març) i més informacions: arnau.vives.pi@ub.edu