Exposició dedicada a Joaquim Molas al CRAI Biblioteca de Lletres: @Molas+

Durant el mes de novembre es podrà visitar l'exposició bibliogràfica @MOLAS+ al CRAI Biblioteca de Lletres de la Universitat de Barcelona. L'exposició, comissariada per Josep Maria Domingo Clua (Universitat de Barcelona) i Jordi Cerdà Subirachs (Universitat Autònoma de Barcelona), amb la col·laboració de la Biblioteca Víctor Balaguer i el CRAI Biblioteca de Lletres, és complement a la jornada Entendre, explicar, fer. In memoriam Joaquim Molas (1930–2015) que l'octubre de 2021 diverses institucions dedicaven a la figura de qui va ser estudiant i professor il·lustre de la Universitat de Barcelona, i al seu llegat.

A través de sis ítems (Formació, Llegats, Creadors, Seixantisme, Acadèmia, Escriptura), l'exposició proposa de resseguir un itinerari vital i professional que acumula episodis com el d'uns mestratges fructífers (M. de Riquer, J. Rubió i Balaguer, C. Riba), l'exploració apassionada del llegat literari (de la literatura antiga als contemporanis, Verdaguer inclòs), l'intens diàleg amb els creadors coetanis (de M. Rodoreda als joves de “Tarotdequinze”), les propostes i crisis que perfilen el “seixantisme”, els avatars d'una vida acadèmica plena de reconeixements o, finalment, l'obediència a “una passió d'escriptor” de què Molas no es va mai poder sostreure.

Més informació.