Lola Badia i Gemma Pellissa, guardonades als premis Crítica Serra d'Or 2024

Lola Badia Gemma Pellissa premis Crítica Serra d'Or 2024

Les professores de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona Lola Badia i Gemma Pellissa han estat guardonades a l'edició d'enguany dels premis Crítica Serra d'Or, convocats per la revista Serra d'Or, que publica Publicacions de l'Abadia de Montserrat. Lola Badia, catedràtica de literatura catalana medieval i professora emèrita del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, ha estat distingida en la categoria de traducció per La mort del rei Artús (Cal Carré), mentre que Gemma Pellissa, professora lectora de literatura catalana contemporània al mateix departament, ha rebut el guardó a la millor aportació teòrica en arts escèniques, juntament amb Adriana Nicolau, per l'organització del I Simposi Internacional "Dramaturgues catalanes del segle XXI: creació, traducció i crítica". Els premis Crítica Serra d'Or es convoquen anualment i reconeixen les millors obres publicades al llarg de l'any anterior al de cada convocatòria, i han esdevingut un referent de primer ordre en l'àmbit de la cultura catalana. L'edició del 2024 n'és la 58a.

L'enhorabona a totes dues premiades!