Finalistes del Premi FilCat.UB 2024

Premi FilCat.UB 2024

Ja tenim els finalistes de la novena edició del Premi FilCat.UB (2024) de treballs de recerca de batxillerat sobre llengua i literatura catalanes, que convoca el rector de la Universitat de Barcelona a petició de l'àrea de Filologia Catalana del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General d'aquesta universitat.

El jurat, format per sis professors dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona i dos professors d'ensenyament secundari i batxillerat, ha acordat nomenar finalistes de l'edició d'enguany els següents treballs:

L’èxit de Manel és fruit del seu domini de la llengua catalana? Una anàlisi lingüística i interpretativa de les lletres de Manel

Autora: Martina Codina Vilarrasa

Tutora: Núria Hernández Castillo

Centre: Escola Pia de Caldes, Caldes de Montbui

Toponímia calongina

Autor: Salvi Ferrer Casanova

Tutor: Fèlix Bruguera Ligero

Centre: Bell-lloc del Pla, Girona

Els gravats de Ricart per a L’Odissea

Autora: Marina Forgas Dallà

Tutor: Eduard Juanmartí Generès

Centre: Institut Manuel de Cabanyes, Vilanova i la Geltrú

I de nit; veus rere la boira. Anàlisi de la representació literària de l’experiència de les dones catalanes als camps de concentració nazis

Autora: Aila Melguizo Raurell

Tutora: Ariadna Capella Ribera

Centre: Institut Reguissol, Santa Maria de Palautordera

Creació d’una coreografia basada en l’evolució del personatge Natàlia/Colometa a La plaça del Diamant

Autora: Clara Nolla Conill

Tutor: Òscar Sànchez

Centre: Institut Joan Mercader, Igualada

Topònims de masos de les parròquies del municipi de Beuda

Autor: Aniol Riu Simón

Tutor: Fèlix Bruguera Ligero

Centre: Bell-lloc del Pla, Girona

L'acte de lliurament dels premis i mencions serà el dia 31 de maig a les 18 h a la Sala Gabriel Oliver de la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona (edifici Josep Carner, soterrani).

L'enhorabona a tots els finalistes!