Curs d'Els Juliols: Les novetats de la normativa catalana

Principals aportacions de l’Ortografia catalana i la Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans
02 juliol 2018, 02:00
06 juliol 2018, 02:00

Campus Plaça Universitat, 16-20:30 h.

Amb la publicació de la Gramàtica de la llengua catalana i l’aprovació de l’Ortografia catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, a finals del 2016, va culminar el procés d’actualització de la normativa de la llengua catalana posterior a Pompeu Fabra. La Gramàtica de la llengua catalana és una obra de més de 1.400 pàgines que proporciona molta informació nova i que, sobretot, aplica un enfocament nou a l’hora de donar criteris per a la llengua estàndard, és a dir, per als usos públics i formals de la llengua. En aquest curs de 20 h, impartits pels prof. Neus Nogué, Sebastià Bonet, Jordi Fortuny i Josefina Carrera, s’analitzaran les principals novetats de les dues obres i es donarà informació útil per poder llegir i consultar autònomament la Gramàtica. Més informació.