XXIV Premi Carme Serrallonga. Paisatges lingüístics. Edició de 2017

La finalitat d’aquest premi és promoure l’estudi del paisatge lingüístic en els territoris de llengua catalana i donar compte, a través de l’observació i l’anàlisi de les expressions lingüístiques que es troben a l’esfera pública, de quina és la realitat sociolingüística de la llengua catalana, en un marc creixent de multiculturalisme i diversitat lingüística. Aquest premi també vol ser un homenatge a la figura de Carme Serrallonga i Calafell (1909-1997), gran amant del multilingüisme, que fou una incansable defensora de l’ensenyament en català durant el franquisme.

Bases del premi
S’adreça a l’alumnat de les universitats de la Xarxa Vives. Les persones participants hauran de presentar un dossier sobre un fenomen (social, cultural, polític, etc.) acompanyat d’una anàlisi escrita i d’1 a 5 fotografies que il·lustrin el paisatge lingüístic del domini lingüístic català, indicant, en cada cas, el lloc i la data on es va fer la fotografia. L’escrit consistirà a explicar de manera fonamentada el fenomen i la imatge i a analitzar des d’una perspectiva sociolingüística la relació entre imatges i fenòmens en el context i zona on es produeixen.

Més informació: http://www.ub.edu/xdl/premis/web/serrallonga/index.htm

Termini de presentació: 23 de d’abril de 2017