III Simposi Internacional Salvador Espriu: crida a la participació

Espriu III Simposi Internacional Salvador Espriu

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, convoquen el III Simposi Internacional Salvador Espriu. Espriu recreat: ressons, usos i homenatges, que se celebrarà a la Universitat Pompeu Fabra, a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Barcelona els dies 7, 8 i 9 de maig de 2025, l'any en què s'escau el quarantè aniversari de la mort de l'escriptor.

Aquest simposi vol centrar-se en les recreacions que tinguin com a punt de partida la figura d'Espriu o la seva obra en qualsevol àmbit multimèdia o artístic (musical, escènic, d'arts plàstiques, literari, etc.), les representacions d'Espriu en l'espai públic, o bé els homenatges que s'han fet a la seva figura. Es tracta de resseguir els ressons d'Espriu a la contemporaneïtat i a la posteritat.

S’obre la crida a la participació al simposi amb propostes de comunicació sobre les següents línies de recerca:

1. Espriu representat. Representacions d'Espriu en l'espai públic (noms de carrers, d'escoles, de biblioteques, monuments, grafits i usos artístics i arquitectònics en general) i en l'espai de la postliteratura (cartells, objectes, museïtzació, etc.).
  2. Espriu adaptat. Recreacions de l'obra d'Espriu en els àmbits artístic, escènic, plàstic, musical o literari. Adaptació de l'obra d'Espriu a formats multimèdia i a gèneres i llenguatges paraliteraris (còmic, cinema, televisió, literatura infantil o juvenil, videojocs). Traducció de l'obra d'Espriu i diàlegs intertextuals amb l'obra espriuana des de les diverses poètiques de l'època postmoderna.
  3. Espriu homenatjat. Estudis sobre els diversos i múltiples homenatges, institucionals o no, que s'han dut a terme per rememorar la figura de Salvador Espriu des del moment de la seva mort.

Les propostes es poden enviar fins al 30 de juny de 2024. Tots els requisits i indicacions a tenir en compte per a les propostes es poden consultar al document de crida a la participació.

Més informació a la pàgina web del simposi.