Maria del Mar Mir: "És una sort tenir amics amb qui poder compartir la passió per la llengua i la literatura"

Maria del Mar Mir Campillo.

"Tinc 21 anys, sóc de Fogars de la Selva (comarca de la Selva, al costat d'Hostalric). Vinc cada dia amb el tren, per tant, no estic vivint a Barcelona. En el meu temps lliure m'agrada llegir (només faltaria!), escoltar música, anar al cinema i anar a passejar al bosc o a la vora del mar (m'agrada molt el contacte amb la naturalesa). Abans feia música, tocava el violí, però ho vaig deixar quan ja em tocava entrar al conservatori. Quan tinc una estona lliure també practico una estona, i més endavant m'agradaria fer música altra vegada. Estic fent de becària al Departament, amb la prof. Josefina Carrera; col·laboro, principalment, amb les Guies de Pronunciació del Català.

Per què vas triar d'estudiar Filologia Catalana a la UB?

No sé si vaig triar Filologia o si la Filologia em va triar a mi. Quan vaig aprendre a llegir només volia llibres i més llibres, em passava tardes senceres llegint quan tornava de l’escola. A mida que vaig anar creixent, augmentava el meu interès per les paraules, per saber com es deia una cosa aquí i com es deia a un altre lloc. A l’ESO m’intentaven convèncer perquè em decantés per les ciències, però no era el meu lloc. No em va costar gens de decidir: el meu camí era Filologia Catalana. Si vaig escollir la Ub és perquè coneixia estudiants de Filologia d’anys anteriors que ja s’havien graduat i me n’havien parlat tan bé que no vaig dubtar ni un moment a triar aquesta universitat.

De la formació rebuda, què en destacaries?

M’agrada que al llarg de la carrera estigui força equilibrat el nombre d’assignatures de Llengua i de Literatura. Considero, però, que no s’haurien de fer gairebé totes les optatives durant l’últim semestre de quart, sinó estar més repartides. En general, però, estic molt contenta, sobretot amb els professors.

Què hi has trobat a faltar?

En general, ja estic contenta amb el plantejament de la carrera. L’únic que potser faria és introduir més assignatures de literatura contemporània i de literatura universal, com la de Poètiques Contemporànies, que ens permeten tenir una visió més global i conèixer què passava fora d’aquí.

Quins plans tens per al futur immediat?

Encara ho he d’acabar de meditar. M’interessa el Màster d’Estudis Avançats en Llengua i Literatura Catalanes, però també el Màster en Formació del Professorat. Sé que són camins diferents, però penso que no ens hem de tancar en un de sol. És possible que faci els dos i després ja veuré cap a què em decanto.

Què t’emportes dels teus estudis?

M’emporto moltes coses però, sobretot, vull destacar el coneixement que he adquirit al llarg d’aquests anys, les amistats que he fet —és una sort tenir amics amb qui poder compartir la passió per la llengua i la literatura— i els records de moltes classes on estàs tan embadalit escoltant el professor que ni recordes que has de prendre apunts.

Llegeix més opinions dels nostres estudiants.