Laia Benavent: "Estudiar tant la llengua com la literatura m'ha aportat un coneixement complet"

La Laia Benavent és de Castellar del Vallès i acaba de fer 23 anys, és una apassionada de la lectura, dels llibres, de les llengües i dels animals. Aquestes són les seves impressions en acabar el grau en Filologia Catalana:

Per què vas triar d'estudiar Filologia Catalana a la UB?

Quan estudiava a l’escola sovint llegia els diccionaris i era molt feliç quan havia de fer els exercicis de pronoms i els arbres de sintaxi (no en tenia mai prou!), així que vaig triar Filologia Catalana perquè era el que em demanava el cor. I la vaig triar a la UB perquè ja en coneixia un professor, l’Albert Soler, que em va ensenyar la biblioteca de reserva de la UB, on es conserven manuscrits medievals, i em va deixar impressionada.

De la formació rebuda, què en destacaries?

En destacaria que estudiar tant la llengua com la literatura m’ha aportat un coneixement bastant més complet que si només hagués estudiat una de les dues coses.

Què hi has trobat a faltar?

Bàsicament hi he trobat a faltar més assignatures optatives perquè els alumnes puguin enfocar el grau cap als seus interessos més específics, així com també la possibilitat de triar com a optatives algunes assignatures d’altres graus.

Quins plans tens per al futur immediat?

En el futur més immediat tinc previst acabar la carrera fent un Erasmus a la Universitat de Wroclaw, a Polònia. Després, quan ja hagi acabat, m’agradaria decantar-me cap a l’àmbit de l’assessorament lingüístic.

Què t'emportes dels teus estudis?

M’emporto moltes experiències positives i el record d’uns companys i professors fantàstics. Haver estudiat el que m’agrada amb gent tan apassionada com jo; ha estat un luxe. Sense pensar-m’ho gens, repetiria la carrera moltes vegades.

Llegeix més opinions dels nostres estudiants.