Jennifer Reverté: "No és fàcil deixar les teves coses i marxar d’un poble de 500 habitants a la capital del país"

Sóc Jennifer Reverté, tinc 22 anys i el meu poble d’origen és Els Muntells (de la comarca de més al sud de Catalunya, el Montsià). Quan vols estudiar no és fàcil deixar les teves coses i marxar d’un poble de 500 habitants a la capital del país. El més important és que aquest canvi el vaig fer amb moltes ganes, perquè iniciava un camí que em portaria a fer realitat el meu somni: ser professora de català.

• Perquè vas triar d’estudiar filologia catalana a la UB?

Des de ben petita tenia clar que volia ser professora, però el que no sabia era que acabaria fent Filologia Catalana. Quan havia de triar el meu futur vaig decidir escollir aquest estudi, ja que era el camí més indicat per unir dues coses que realment m’estimava i avui dia encara m’ho estimo més: la docència i la literatura i la llengua catalana. Quan vaig haver d’escollir la universitat tenia molt clar que volia anar a la Universitat de Barcelona perquè, per a mi, hi havia els millors professors de  llengua i literatura catalana, i així ha estat, no em vaig equivocar a l’hora d’escollir.

• De la formació rebuda, què en destacaries?

Durant els anys a la Facultat de Filologia he anat creixent com a persona, així com intel·lectualment. En primer lloc, he de destacar els companys que m’han ajudat molt, i, en segon lloc, els professors, ja que sense ells no hagués pogut obtenir la formació que tinc actualment. Destacar que quan vaig començar Filologia Catalana no m’agradava la literatura, sinó que vaig escollir-la perquè sempre he tingut passió per la llengua. Actualment, he de dir que, tot i que la llengua estigui per davant en els meus interessos, he après molt amb la literatura i m’agrada molt.

• Quins plans tens per al futur immediat?

Com he dit vull ser professora de català, per això l’any vinent tinc pensat fer el Màster en Formació del Professorat de Secundària Obligatòria i Batxillerat. Ara bé, no descarto fer algun estudi relaciona amb la correcció perquè, gràcies a l’assignatura optativa de Pràctiques Externes que ofereix el grau, he pogut conèixer una nova sortida professional molt interessant que m’agradaria poder compaginar amb la docència. A més a més, la investigació feta en el Treball de Fi de Grau sobre la morfologia de la parla d’Amposta m’ha empentat a intentar seguir estudiant-ho. Per tant, he de reconèixer que això només és el principi d’un llarg viatge, el qual no hagués pogut fer si no hagués escollit els estudis de Filologia Catalana.

• Què t'emportes dels teus estudis?

Dels estudis m’emporto una gran quantitat de coses, les quals no acabaria mai d’explicar. Principalment, la constància, el treball, l’esforç dia a dia i, el més important, els coneixements sobre la llengua i la literatura catalana. A més a més, he de dir que m’emporto molts bons amics, que sempre tindré al cor, els quals m’han ajudat a poder finalitzar els estudis, i amb qui junts hem aprés molt.  I, per acabar, he de dir gràcies a tots els professors i companys que m’han fet créixer.

Llegeix més opinions dels nostres estudiants.