Actualitat

Teniu a la vostra disposició la pàgina Nous estudiants del nostre web, amb tota la informació relativa a oferta i itineraris d'estudis, preinscripcions, activitats, comunitat FilCat.UB... Sigues protagonista de la teva llengua i de la teva literatura!

En el marc de l'assignatura Fonologia Catalana del grau de Filologia Catalana de la UB, el dia 18 de desembre es va fer una sessió virtual sobre prosòdia, a càrrec de tres expertíssims en la matèria: Violeta Martínez-Paricio (UCM), Francesc Torres-Tamarit (CNRS, Paris 8) i Maria del Mar Vanrell (UIB). En la sessió, en què hi van assistir prop de 40 participants, els ponents van fer entusiasmar professors i alumnes. L'acte va ser organitzat per Clàudia Pons-Moll, professora de Fonologia Catalana de FilCat.UB.

Gràcies als ponents i a l'organitzadora!

15/12/2020

La felicitació de Nadal del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General d'enguany reprodueix els primers versos de la secció "I més" del llibre I encara (1987), de la poeta, pintora i traductora Felícia Fuster (1921-2012). La creació de la nadala és obra de l'artista Mariam Kvirikashvili.

Acaba de publicar-se un nou recurs digital en accés obert: MedCat - Corpus Medicorum Catalanorum. MedCat és una base de dades que sistematitza i classifica una enorme quantitat de documents arxivístics sobre l’exercici de la medicina i de totes les altres professions sanitàries (relatives tant als humans com als animals) i sobre les manifestacions culturals de la salut a l’àmbit de l’antiga Corona d’Aragó (Aragó, Catalunya, València i les Illes Balears).

11/12/2020
Lloc:

12 h. Conferència telemàtica de lliure accés, prèvia inscripció.

En un articleFrancesc Parcerisas, traductor d'El Senyor dels Anells, fa la següent presentació de Tolkien com a professor universitari i com a escriptor: "No sé si ens hauria de sorprendre gaire que, atesa la devaluació moderna de la missió de les universitats, tot un professor d’Oxford es dediqués, fa ja més de setanta anys, a pal·liar l’avorriment de la correcció d’exàmens amb el pertinaç ataconament del tabac a la pipa –encara es podia fumar una bona pipa als despatxos universitaris!–

S'ha fet pública la convocatòria del programa de contractació d'investigadors predoctorals de la Universitat de Barcelona (PREDOCS-UB) 2020. El programa ofereix una beca per a un estudiant de doctorat al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UB. Es poden presentar a la convocatòria els estudiants matriculats en un doctorat de la UB amb l'aval d'un professor.

El termini de presentació de sol·licituds serà de l'11 al 29 de gener de 2021.

Està obert el període de presentació de sol·licituds d'ajuts per a la formació de professorat universitari (FPU 2020) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Les sol·licituds s'han de presentar a través de la Seu Electrònica del Ministeri, del 16 de novembre a l'11 de desembre de 2020, a les 14:00.

11/12/2020
Lloc:

Sessió virtual en obert

L'Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes i el Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona organitzen la sessió acadèmica "Literatura catalana contemporània: institucionalització i llengua literària", que tindrà lloc el dia 11 de desembre de 2020. Serà en format virtual i en obert: enllaç.

Let's C(h)AT! és un projecte pilot de tàndems lingüístics entre alumnes dels estudis de català de la University of Oxford i de la University of Cambridge i alumnes dels Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona.

El Seminari de Literatura i Cultura de l'Edat Mitjana i l'Edat Moderna (SLIMM) dels Estudis de Filologia Catana de la Universitat de Barcelona ha fet públic el programa de conferències per al primer quadrimestre del curs 2020-2021, que començarà el dia 5 de novembre a les 18:30 h.