Actualitat

Teniu a la vostra disposició la pàgina Nous estudiants del nostre web, amb tota la informació relativa a oferta i itineraris d'estudis, preinscripcions, activitats, comunitat FilCat.UB... Sigues protagonista de la teva llengua i de la teva literatura!

24/03/2020
Lloc:

Aula Magna de la Universitat de Barcelona (matí)

Sala Pere Coromines de l’Institut d’Estudis Catalans (tarda)

Els Estudis de Filologia Catalana de la UB us conviden a la Jornada acadèmica "Entendre, explicar, fer. In memoriam Joaquim Molas (1930-2015)", que tindrà lloc el dia 24 de març del 2020 a la Universitat de Barcelona (sessions de matí) i a l'Institut d'Estudis Catalans (sessions de tarda).

Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, la Xarxa Vives d’Universitats i el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona han convocat la segona edició del premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística. La convocatòria s'adreça a professors i estudiants de les universitats de la Xarxa Vives.

10/03/2020

Facultat de Filologia i Comunicació de la UB

Amb motiu dels actes commemoratius del Dia de la Dona, el dia 10 de març a les 10:30 es batejarà l’espai que connecta l’Edifici Històric i l’aulari Josep Carner de la Facultat de Filologia i Comunicació amb el nom de Pati Montserrat Roig. L'acte anirà seguit d'una conferència a càrrec de Betsabé Garcia, biògrafa de Montserrat Roig, i de l'espectacle “Dona-foc, la dona que es crema” de la Companyia Les Fugitives. Programa.

Curs: La paraula que ens construeix: pràctiques de lectura i escriptura meditativa (IV)

16/04/2020 a 18/04/2020
Lloc:

Casa d’Espiritualitat, el Miracle (Solsona)

Aquesta és la quarta ocasió en què oferim aquest curs sobre literatura i meditació, sota la direcció d'Albert Soler, Alba Romanyà i Arnau Vives, amb la voluntat d'oferir una dinàmica diferent d'aproximació a la literatura. Aquesta vegada, el curs està centrat en Viatges i flors, de Mercè Rodoreda, i en el llibre bíblic de Josep. Al llarg de tres dies, els participants tindran ocasió de fer pràctiques de meditació, de lectura i d'escriptura en un entorn singular, el del Miracle (Riner, prop de Solsona). Programa detallat. Places limitades. Més informació i inscripcions: Arnau Vives, arnau.vives.pi@ub.edu.

21/02/2020

Universitat de Barcelona, Edifici Històric, Sala de Juntes

Horari: 9:30 - 13:30 h

Primer seminari del projecte de recerca MiMus (ERC CoG 2017, N. 772762) del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona. Un dels objectius principals del projecte és la creació d'una base de dades dels artistes que van participar en la vida musical de les corts dels reis del Casal de Barcelona des de mitjan segle XIII fins a mitjan segle XV. En aquest seminari l'equip presentarà les principals característiques del corpus de documents i els elements constitutius de la base de dades.

Als Estudis de Filologia Catalana de la UB coordinem les proves d'avaluació de totes les assignatures de segon i tercer curs de grau. En els següents enllaços trobareu els calendaris d'avaluació per assignatures i per mesos:

24/01/2020

Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona

De 9 a 14 h

Els Estudis de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona, en el marc del projecte FORCES, ofereixen la possibilitat d'ajudar els centres de secundària, els seus professors i els seus alumnes, en l'elaboració del treball de recerca de batxillerat. Per això han establert la següent llista de possibles recerques a realitzar, amb els professors que se'n fan responsables, i la posen a disposició dels potencials interessats:

Acaba de sortir publicat el llibre Escrits sobre Eugeni d'Ors. Per entendre la seva obra, del professor dels Estudis de Filologia Catalana Josep Murgades. El volum, editat per Obrador Edèndum, aplega dotze escrits sobre Eugeni d’Ors, una figura singularment representativa, indispensable per entendre la vida cultural catalana de la primera meitat del segle XX.