Actualitat

Teniu a la vostra disposició la pàgina Nous estudiants del nostre web, amb tota la informació relativa a oferta i itineraris d'estudis, preinscripcions, activitats, comunitat FilCat.UB... Sigues protagonista de la teva llengua i de la teva literatura!

Ja es pot consultar la proposta de programació per al curs 2020-2021 del Màster oficial interuniversitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona. L’objectiu del màster és proporcionar una formació específica i avançada en llengua i literatura catalanes, tant pel que fa als aspectes teòrics com pel que fa als aspectes més aplicats.

Dilluns 13 de juliol es va celebrar a la Facultat de Filologia i Comunicació de la UB l'acte de lliurament del 7è Premi FilCat.UB [2020] a treballs de recerca de batxillerat en llengua i literatura catalanes. Enhorabona a tots els guanyadors d'aquesta edició!

El curs acadèmic 2020-2021 se celebrarà la segona edició del curs d'extensió universitària "Els discursos sobre la promoció del català: perspectives i argumentaris", organitzat pel CUSC amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona.

S'ha obert la convocatòria de beques del Ministeri d'Educació i Formació Professional per col·laborar en departaments universitaris durant el curs 2020-2021. La beca s'adreça a estudiants d'últim curs del grau i primer curs de màster que es vulguin iniciar en tasques d'investigació directament vinculades amb els estudis que estan cursant.

Termini de presentació de sol·licituds: del 2 de juliol 30 de setembre del 2020.

Data:
17/08/2020 a 20/08/2020
Lloc:

Universitat Catalana d'Estiu. Curs en línia.

Enguany la Universitat Catalana d'Estiu ofereix un programa de cursos en línia i cursos presencials. El curs de l'àrea de literatura, coordinat pel professor Joan Santanach, està dedicat a la literatura catalana dels segles XVI-XVIII i es farà en línia.

ÀREA DE LITERATURA
«Ni decadents ni mediocres: clàssics literaris catalans de l'època moderna»
Coordinador: Dr. JOAN SANTANACH i SUÑOL (Universitat de Barcelona)
del 17 al 20 d'agost

D’entre els finalistes de la setena edició del Premi FilCat.UB a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, el jurat ha resolt, després d’una difícil deliberació i atenent al rigor, l’originalitat i la creativitat dels treballs, que els dos estudiants mereixedors del primer premi són, en la modalitat de llengua, Mireia Manuel Salvadó, pel treball “Construcció de rols de gènere a l’escola: llenguatge i jocs”, i, en la modalitat de literatura, Laia Pérez Monné

Ja tenim els finalistes de la setena edició del Premi Filcat.UB [2020] per a treballs de recerca de batxillerat de llengua i literatura catalanes, al qual s’hi han presentat 22 treballs, 17 en la modalitat de literatura i 5 en la modalitat de llengua. El jurat, integrat per 9 professors dels Estudis de Filologia de la Universitat de Barcelona, i reunit el passat divendres 22 de maig, ha acordat que els estudiants finalistes de l’edició d’enguany són els que figuren més avall. L’enhorabona més cordial a tots ells!

Enguany se celebra l'Any Josep Carner, impulsat pel Departament de Cultura a través de la Institució de les Lletres Catalanes per commemorar el cinquantenari de la mort de l’escriptor. L’Any Carner 2020 es mostra actiu a les xarxes, especialment en aquests mesos de pandèmia. El comissari de l’Any és el Dr. Jaume Coll i Llinàs, professor d’aquest Departament, que ens ho argumenta així:

Pràctiques externes per als estudiants de grau

Data:
23/04/2020 a 08/06/2020

Els estudiants dels graus de la Facultat de Filologia i Comunicació (excepte els del grau CIC) poden apuntar-se fins al 8 de juny a l'assignatura optativa "Pràctiques externes" de cara al curs 2020-2021.

Requisits:

• Ser alumne de l'ensenyament de grau al qual s'adscriu la plaça sol·licitada i, si és el cas, de l'itinerari requerit a la descripció de la plaça.
  • Haver superat un mínim de 120 crèdits de la titulació en el moment de realitzar la preinscripció.