Actualitat

Teniu a la vostra disposició la pàgina Nous estudiants del nostre web, amb tota la informació relativa a oferta i itineraris d'estudis, preinscripcions, activitats, comunitat FilCat.UB... Sigues protagonista de la teva llengua i de la teva literatura!

La Universitat de Perpinyà Via Domitia acollirà del 21 al 23 d'octubre de 2021 el Vè Congrés Internacional de l'Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (CIAJILLC).

Primera circular. Es poden presentar propostes de comunicació fins el 30 d’abril de 2021.

Tota la informació del congrés es troba publicada a: https://ajillc.wordpress.com/category/v-congres/

“La bilingüització de Catalunya durant els segles XIX i XX”

22/04/2021
Lloc:

Facultat de Filologia i Comunicació de la UB (en línia)

19 h

El proper dijous 22 d'abril, a les 19 h, el professor Francesc Bernat, de la Secció de Lingüística Catalana del nostre Departament, impartirà la conferència “La bilingüització de Catalunya durant els segles XIX i XX” dins del cicle de conferències “Els dijous de Filologia i Comunicació!” de la Universitat de Barcelona.

Coneixerem quina ha estat l'afectació de les polítiques lingüístiques de l'Estat sobre les classes populars catalanes en els darrers segles. Un viatge que farem a través de les històries de vida lingüístiques de diversos catalanoparlants d'edat avançada.

15/04/2021
Lloc:

Aula Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans. En directe per Zoom.

17 h

Dijous 15 d'abril es presentarà a l'IEC el volum d'índexs de les Obres completes de Pompeu Fabra (dirigides per Joan Solà i Jordi Mir), i també el cercador avançat de la versió digital.

En el mateix acte Neus Nogué, professora dels Estudis de Filologia Catalana de la UB, presentarà la conferència «Quan Solà “discrepava” de Fabra», en record de Joan Solà.

L'acte es podrà seguir per Zoom. Formulari d'inscripció.

Més informació.

Diversos deixebles, col·legues i amics han volgut homenatjar Lola Badia amb motiu del seu setantè aniversari. «Qui fruit ne sap collir». Homenatge a Lola Badia, a cura d’Anna Alberni, Lluís Cifuentes, Joan Santanach i Albert Soler, és l’obra amb què es reconeix la trajectòria acadèmica i professional de Lola Badia, catedràtica de Literatura Catalana al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General.

En les eleccions de dijous passat, dia 11 de març, va ser elegida com a Coordinadora de la Secció de Lingüística Catalana, del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, la Dra. Núria Alturo Monné.

Des d'aquí, la nostra felicitació i els millors desitjos per al seu mandat.

(A la fotografia, la nova coordinadora juntament amb els membres de la mesa electoral, doctors Emili Boix, Àngels Massip i Neus Nogué)

Pràctiques Externes Curriculars és una assignatura optativa inclosa als plans d'estudis dels graus de Filologia Catalana i Lingüística General, que permet que els estudiants facin una estada de pràctiques com a part de la formació curricular. S'hi poden inscriure estudiants de grau que tinguin 120 crèdits superats.

La convocatòria de places per al curs 2021-2022 està oberta del 5 d'abril al 17 de maig de 2021.

06/04/2021 a 09/04/2021
Lloc:

El Miracle (Riner - El Solsonès)

Arriba la V edició del curs "La paraula que ens construeix", una nova proposta de pràctiques de lectura i d'escriptura meditatives que ofereixen els Estudis de Filologia Catalana de la UB. En aquesta ocasió, sobre el tema "Literatura i col·lapse: de la fragilitat a la transformació". Com en les anteriors edicions, el curs tindrà lloc en forma presencial al Santuari del Miracle, on s'ofereixen uns dies de convivència, literatura i reflexió en un entorn natural de gran interès i complint totes les mesures sanitàries que marca la normativa universitària.

19/03/2021
Lloc:

Sala Gabriel Olivé, Edifici Josep Carner, pis -1, Universitat de Barcelona.

Difusió en directe per UBtv.

Un sistema lingüístic i els seus usos són mútuament constitutius i això vol dir que s’interinflueixen constantment: el canvi lingüístic és central, doncs, en l’estudi de les llengües.
El CLUB d’enguany tindrà com a eix el canvi lingüístic, d’una banda, amb un enfocament de reconduir i ampliar l’estudi del canvi des de la transdisciplinarietat i des de la complèxica i també analitzant la relació entre estàndard i varietats dialectals.  De l’altra, amb l'aplicació d'algunes eines computacionals per donar compte de certs canvis lingüístics i per predir-los. Us hi esperem!

Es convoquen eleccions al càrrec de Coordinador/a de la secció de Lingüística Catalana del Departament de Filologia Catalana i Lingüística general.

Convocatòria i calendari electoral.

Cens provisional.

Cens definitiu.