Actualitat

Teniu a la vostra disposició la pàgina Nous estudiants del nostre web, amb tota la informació relativa a oferta i itineraris d'estudis, preinscripcions, activitats, comunitat FilCat.UB... Sigues protagonista de la teva llengua i de la teva literatura!

El Seminari de Literatura i Cultura de l'Edat Mitjana i l'Edat Moderna (SLIMM) dels Estudis de Filologia Catana de la Universitat de Barcelona ha fet públic el programa de conferències per al primer quadrimestre del curs 2020-2021, que començarà el dia 5 de novembre a les 18:30 h.

10/11/2020

Aula 0.1 de l’Aulari Josep Carner, Universitat de Barcelona

18 h

El màster oficial interuniversitari Estudis Avançats en Llengua i Literatura Catalanes (UAB-UB) us convida a l'acte d'inauguració del curs 2020-2021. El professor Manuel Jorba, de la Universitat Autònoma de Barcelona, oferirà la conferència "Llegint amb el llapis a la mà: coses que El Vuit-cents em suggereix". Cartell.

Més informació.

Divendres dia 16 d'octubre s'inicia el primer cicle de presentacions en línia de bases de dades de la Biblioteca Digital de Catalunya, organitzat pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), que tindrà lloc cada divendres fins al 13 de novembre.

El Manual de transcripció fonètica, d'Eulàlia Bonet (UAB), Maria-Rosa Lloret (UB) i Joan Mascaró (UAB), publicat l'any 1997 pel Servei de Publicacions de la UAB, ja es pot consultar en línia (amb arxius sonors).

16/10/2020

Facultat de Filologia i Comunicació

Universitat de Barcelona

Joan Solà és un dels més grans lingüistes que ha tingut la llengua catalana, al costat de Pompeu Fabra i Joan Coromines. L’any 2015, coincidint amb el cinquè aniversari de la seva mort, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona, del qual va ser professor, va organitzar la I Jornada Joan Solà, els resultats de la qual es van publicar en el llibre Joan Solà, una memòria viva.

Enmig d'un semestre que es presenta ben virtual, organitzem un curs continuat d'activitats literàries presencials. Serà la cinquena edició del cicle "La paraula que ens construeix: pràctiques de lectura i escriptura meditatives", a cura del prof. Albert Soler, d'Alba Romanyà i d'Arnau Vives. Se centrarà en la lectura i el comentari d'El Senyor dels Anells de J. R. R. Tolkien i de l'Atlàntida de J. Verdaguer. Aquest és el programa:

I. Primer semestre: lectura d'El Senyor dels Anells, de J. R. R. Tolkien

Als Estudis de Filologia Catalana de la UB coordinem les proves d'avaluació continuada de totes les assignatures de segon i tercer curs de grau. En els següents enllaços trobareu els calendaris d'avaluació del primer quadrimestre per assignatures i per mesos (l’avaluació final del mes de gener no està inclosa en aquests documents i quedarà fixada en el calendari oficial de la Facultat):

30/09/2020 a 02/10/2020

Universitat de Barcelona

El congrés se celebrarà de manera virtual

Els dies 30 de setembre i 1 i 2 d’octubre de 2020 se celebrarà el IV Congrés de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat de Barcelona. Enguany, i de manera excepcional, serà de manera virtual, seguint amb les recomanacions sanitàries per evitar els desplaçaments i la propagació de la covid19.

Ja es pot consultar la proposta de programació per al curs 2020-2021 del Màster oficial interuniversitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona. L’objectiu del màster és proporcionar una formació específica i avançada en llengua i literatura catalanes, tant pel que fa als aspectes teòrics com pel que fa als aspectes més aplicats.