Notícies

La Universitat de Perpinyà Via Domitia acollirà del 21 al 23 d'octubre de 2021 el Vè Congrés Internacional de l'Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (CIAJILLC).

Primera circular. Es poden presentar propostes de comunicació fins el 30 d’abril de 2021.

Tota la informació del congrés es troba publicada a: https://ajillc.wordpress.com/category/v-congres/

Diversos deixebles, col·legues i amics han volgut homenatjar Lola Badia amb motiu del seu setantè aniversari. «Qui fruit ne sap collir». Homenatge a Lola Badia, a cura d’Anna Alberni, Lluís Cifuentes, Joan Santanach i Albert Soler, és l’obra amb què es reconeix la trajectòria acadèmica i professional de Lola Badia, catedràtica de Literatura Catalana al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General.

En les eleccions de dijous passat, dia 11 de març, va ser elegida com a Coordinadora de la Secció de Lingüística Catalana, del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, la Dra. Núria Alturo Monné.

Des d'aquí, la nostra felicitació i els millors desitjos per al seu mandat.

(A la fotografia, la nova coordinadora juntament amb els membres de la mesa electoral, doctors Emili Boix, Àngels Massip i Neus Nogué)

Pràctiques Externes Curriculars és una assignatura optativa inclosa als plans d'estudis dels graus de Filologia Catalana i Lingüística General, que permet que els estudiants facin una estada de pràctiques com a part de la formació curricular. S'hi poden inscriure estudiants de grau que tinguin 120 crèdits superats.

La convocatòria de places per al curs 2021-2022 està oberta del 5 d'abril al 17 de maig de 2021.

Es convoquen eleccions al càrrec de Coordinador/a de la secció de Lingüística Catalana del Departament de Filologia Catalana i Lingüística general.

Convocatòria i calendari electoral.

Cens provisional.

Cens definitiu.

La Comissió de Dinamització Lingüística i Cultural de la Facultat de Filologia i Comunicació vol encoratjar els estudiants a divulgar en llengua catalana els treballs finals de grau (TFG) i a millorar l’ús de la llengua. Per aquest motiu, convoca la primera edició d’aquest premi, que reconeix la qualitat lingüística de la divulgació en llengua catalana dels treballs finals de grau.

La Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona convoca la 28a edició del Premi Carme Serrallonga a la qualitat comunicativa en record de la filòloga Carme Serrallonga i Calafell (1909-1997). Es posa l'èmfasi en la seva exemplaritat com a professora i traductora, fidel a la seva llengua però oberta a totes les altres, i gran amant del multilingüisme, a més d'haver estat una incansable defensora de l'ensenyament en català durant el franquisme.

La comissió organitzadora del Premi FilCat.UB ha convingut deixar-lo descansar aquest curs 2020-21, amb la finalitat de poder-ne renovar el format i d'ajustar-lo a les noves circumstàncies. La 8a convocatòria del Premi s'obrirà el curs 2021-2022 amb una proposta ben engrescadora.

Estigueu atents, doncs, al nostre web i a les nostres xarxes socials a partir de la propera tardor!

En el marc de l'assignatura Fonologia Catalana del grau de Filologia Catalana de la UB, el dia 18 de desembre es va fer una sessió virtual sobre prosòdia, a càrrec de tres expertíssims en la matèria: Violeta Martínez-Paricio (UCM), Francesc Torres-Tamarit (CNRS, Paris 8) i Maria del Mar Vanrell (UIB). En la sessió, en què hi van assistir prop de 40 participants, els ponents van fer entusiasmar professors i alumnes. L'acte va ser organitzat per Clàudia Pons-Moll, professora de Fonologia Catalana de FilCat.UB.

Gràcies als ponents i a l'organitzadora!

Acaba de publicar-se un nou recurs digital en accés obert: MedCat - Corpus Medicorum Catalanorum. MedCat és una base de dades que sistematitza i classifica una enorme quantitat de documents arxivístics sobre l’exercici de la medicina i de totes les altres professions sanitàries (relatives tant als humans com als animals) i sobre les manifestacions culturals de la salut a l’àmbit de l’antiga Corona d’Aragó (Aragó, Catalunya, València i les Illes Balears).