Conferència de Lola Badia: "Mig segle de literatura catalana medieval a la universitat"

Lola Badia
Cloenda del VII Congrés Internacional de l'AJILLC
22 març 2024, 11:30
22 març 2024, 13:00

Universitat de Barcelona, Facultat de Filologia i Comunicació, edifici Josep Carner, aula 3.2

Lola Badia, catedràtica de literatura catalana medieval i professora emèrita del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, serà l'encarregada de pronunciar la conferència de clausura del VII Congrés Internacional de l'AJILLC, que té lloc els dies 20, 21 i 22 de març del 2024 a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Barcelona.

La conferència, titulada "Mig segle de literatura catalana medieval a la universitat", aprofita la implicació professional de l'autora en l'ensenyament i l'estudi de la literatura catalana en diverses Universitats del país en els darrers cinquanta anys per traçar una imatge positiva del que s'ha dut a terme d'ençà que aquesta disciplina forma part del currículum acadèmic oficial. La feina feta esdevé alhora un estímul i un repte, ateses la fi dels estàndards educatius basats en la cultura de tradició humanística i la persistent dimensió política de l'estudi de la literatura catalana en tant que catalana.