També ha estudiat filologia catalana... Marina Miralles

Marina Miralles

És assessora lingüística, treballa a l’FPCEE-Blanquerna i ofereix serveis lingüístics i editorials a particulars, empreses i editorials.

Any d’acabament dels estudis: 2014

Què et va portar a estudiar Filologia Catalana i què en destacaries?

Crec que és vocacional. De petita ja volia ser correctora. A l’escola, el que m’agradava més era fer dictats, i la mestra sempre em deixava corregir els dels companys. Més tard, a batxillerat, les lectures obligatòries em van permetre descobrir meravelles com Solitud o Mirall trencat, i va ser quan em vaig enamorar de la literatura i també vaig començar a escriure. No m’ho vaig pensar gaire quan vaig marcar Filologia Catalana com a primera opció. I sort que ho vaig fer.

Dels estudis aquí, a la UB, en destacaria, sobretot, la familiaritat. Sap greu que siguem poquets, sobretot perquè falten filòlegs (i el català en necessita urgentment), però això també té una part positiva, i és que de seguida som com una família. No només entre estudiants, sinó també amb el professorat, sempre amb la porta oberta. Ho trobo a faltar.

Com has complementat els teus estudis?

Un cop graduada, vaig cursar el Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària i Batxillerat (UAB) per tenir l’as a la màniga de la docència, i l’any següent vaig fer el Postgrau en Assessorament Lingüístic i Serveis Editorials (ALSE) de la UB. També vaig fer un curs del programa Adobe InDesign per aprofundir en el camp de la maquetació.

Quina és la teva trajectòria professional i què en destacaries?

Vaig començar a treballar a una empresa de serveis editorials on corregia, traduïa i maquetava. Més endavant vaig decidir fer-me autònoma i oferir serveis lingüístics i editorials de manera externa. Treballo sobretot per a editorials (corregint, traduint, maquetant i dissenyant), però també per a particulars i altres empreses (revisant treballs, transcrivint àudios, corregint o traduint pàgines web, fent copywriting, etc.). Actualment ho compagino treballant mitja jornada a l’FPCEE-Blanquerna com a correctora i assessora lingüística dels estudiants.

Quines recomanacions faries als futurs estudiants de Filologia Catalana?

Els diria que llegissin molt. No necessàriament les lectures obligatòries, el que sigui. Que s’enamorin d’autors i d’autores, d’històries, de contes, de paraules i de versos. Que s’enamorin del que estudien, que és bellíssim.

També els recomanaria que aprofitessin les classes. L’orxata de La Valenciana és molt temptadora, però n’hi ha tot l’any. La classe de dialectologia que t’has saltat per culpa dels fartons, en canvi, només passa una vegada.

Trenca un tòpic sobre Filologia Catalana

Encara que sembli impossible, es pot ser filòleg i treballar de filòleg. I encara diria més: encara que sembli impossible, es pot ser filòleg i treballar de filòleg sense ser professor.