També ha estudiat filologia catalana... Mar Mir

Mar Mir

Professora de Llengua i Literatura Catalanes a ESO i Batxillerat.

Any d’acabament dels estudis: 2016

Què et va portar a estudiar Filologia Catalana i què en destacaries?

Des de ben petita que m’encanta llegir i sempre he tingut una gran curiositat per les paraules de la nostra llengua (com es diu això aquí, com ho diuen allà...). Quan estudiava secundària em vaig començar a plantejar què volia ser de gran i què hauria d’estudiar. Al principi contemplava diverses opcions, també de ciències, però al final em vaig decantar per Filologia Catalana perquè em vaig adonar que era el que m’apassionava de veritat.

Hi ha moltes coses que puc destacar de la carrera. L’he gaudit tant que no m’importaria repetir-la sencera. He tingut molt bons professors, m’he pogut perdre dies sencers dins la biblioteca de la UB, he gaudit d’un edifici ple d’història on tots nosaltres apreníem una mica més cada dia sobre llengua i literatura, i no només de la catalana: també hem vist les estructures de moltes altres llengües i hem llegit i estudiat autors de la literatura universal que no ens han deixat indiferents.

Com has complementat els teus estudis?

Després del grau vaig estudiar el Màster Universitari de Formació del Professorat d’ESO i Batxillerat, especialitat de Llengua i Literatura Catalanes, a la mateixa UB.

Quina és la teva trajectòria professional i què en destacaries?

Des del setembre de 2017 que treballo com a professora d’ESO i Batxillerat. El món de la docència sempre m’ha agradat, quan vaig començar el grau ja tenia clar que volia ser professora de català. M’agrada molt explicar allò que m’apassiona als meus alumnes. El tracte amb tots ells és molt gratificant i, tot i que també hi ha moments durs i complicats, compensa molt.

Quines recomanacions faries als futurs estudiants de Filologia Catalana?

Que no facin cas de la gent que diu que la Filologia Catalana no serveix per a res, perquè és fals. En la societat de la informació en què vivim fan falta bons comunicadors i bons professionals de la llengua. A més, cadascú ha d’estudiar allò que li agrada, són mínim quatre anys d’estudis i s’ha d’estar a gust amb allò que es fa.

Trenca un tòpic sobre Filologia Catalana

No és veritat el tòpic que si estudies Filologia Catalana no tindràs feina. Tant els companys de grau amb els que tinc més contacte com jo tenim feina des del moment en què vam acabar. I feina del que hem estudiat! No tothom pot dir-ho, hi ha gent que triga anys a poder-se dedicar al seu àmbit.