També ha estudiat filologia catalana... Gemma Ferrer

Gemma Ferrer

Treballa com a assessora lingüística al Servei Lingüístic de la UOC.

Any d’acabament dels estudis: 2019

Què et va portar a estudiar Filologia Catalana i què en destacaries?

Quan vaig acabar Filologia Romànica amb els itineraris de català i francès, volia aprofundir en el que havia après durant el grau i vaig decidir que la millor manera era fer el grau sencer de Filologia Catalana. Estudiar Filologia Catalana m’ha permès conèixer a fons la meua llengua i m’ha donat eines per accedir a la literatura catalana de totes les èpoques.

Com has complementat els teus estudis?

Som graduada en Filologia Romànica i he fet el postgrau d’Assessorament Lingüístic i Serveis Editorials de la Universitat de Barcelona.

Quina és la teva trajectòria professional i què en destacaries?

A tercer de Filologia Romànica vaig obtenir una beca de col·laboració amb el CRAI de la Universitat de Barcelona i vaig poder treballar durant tres cursos acadèmics a la Biblioteca de Lletres de la Facultat de Filologia. També he tingut una beca de col·laboració amb el Departament de Filologia Catalana i Lingüística General i he participat en un projecte d’innovació docent per esbrinar els motius de l’abandonament dels graus de la facultat. L’any passat vaig treballar per al projecte DCVB2.0+, que té l’objectiu de digitalitzar els materials que es van emprar per elaborar el Diccionari català-valencià-balear. Gràcies a les pràctiques del postgrau d’Assessorament Lingüístic i Serveis Editorials, enguany faig feina al Servei Lingüístic de la UOC. Totes aquestes feines m’han permès sempre treballar en temes relacionats amb els meus estudis i continuar formant-me.

Quines recomanacions faries als futurs estudiants de Filologia Catalana?

Que gaudeixin molt dels estudis i que aprofitin totes les activitats que el departament organitza com a complements del pla d’estudis perquè són una oportunitat fantàstica de descobrir coses noves i de tenir una visió més àmplia del que és la filologia catalana.

Trenca un tòpic sobre Filologia Catalana

No és ver que els filòlegs siguem policies lingüístics i nasquem amb un bolígraf vermell aferrat a la mà. Les persones que ens hem format en assessorament lingüístic no aspiram a corregir els errors dels altres per mer plaer de fer-ho, sinó que volem donar eines perquè qui treballi amb la llengua pugui millorar els seus textos no només ortogràficament sinó també en el pla discursiu i comunicatiu.