Jornades "L’epístola literària des de l’antiguitat clàssica fins al segle XX" (Aula Carles Riba)

Data d'inici
14 febrer 2019, 01:00
Data de finalització
15 febrer 2019, 01:00

Universitat de Barcelona, Edifici Josep Carner, Sala de Professors (5a planta)

Entre les diverses modalitats literàries conreades des de l’antiguitat, l’epístola ha estat una de les més versàtils. En trobem en l’època clàssica, tant en la literatura grega com en la llatina, en l’Edat Mitjana i el Renaixement, en el Barroc i la Il·lustració, fins a arribar als segles XIX i XX, i encara al XXI. L’epístola ha servit com a vehicle d’expressió per a l’assaig històric o filosòfic, altres vegades ha adoptat la forma de poema versificat, i fins i tot el seu desenvolupament narratiu ha permès la creació de les novel·les anomenades justament epistolars. Aquestes Jornades organitzades per l’Aula Carles Riba (Institut d'Estudis Catalans - Universitat de Barcelona) s’inscriuen en una de les seves línies d’investigació: la dedicada a la pervivència i la transformació dels gèneres antics en els temps moderns. Després de tractar de l’èpica, dels idil·lis i de la tragèdia, aquesta vegada és l’epístola l’objecte d’estudi triat. Les diferents intervencions volen ser una aproximació a la presència d’aquesta modalitat literària en les lletres catalanes. Díptic de les Jornades.